reklama

Aj také sa stáva

Dve letá dozadu som sa vybrala pracovať do Talianska. Povedať som vedela tak akurát „si“ a „no“. Cestou tam som sa v autobuse úpenlivo učila najdôležitejšie frázy a otázky ako „ako sa to povie“, „čo je to“, „čo to znamená“ a snažila som sa samú seba presvedčiť, že v najhoršom prípade jednoducho prejdem plynulo na angličtinu alebo nemčinu. To som ešte nevedela, že sa mi do cesty postaví osoba, s ktorou by som sa mohla dohodnúť jedine po dôkladnom štúdiu jej vlastného jazyka.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Z nejakého, mne doteraz nejasného dôvodu, mašéf šupol okamžite do malinkého „baru“ na terase hotela, kam si hotelový hostiaz času na čas zašli na „čosi malého“ pre, po alebo počas opekania sa napláži. V hoteli bola vtedy ubytovaná istá dáma, ktorá si ma od prvej chvíleplietla s niekým, koho tam pravdepodobne stretla leto predtým, to aleneviem, keďže som jej iba horko ťažko rozumela. Ona sa tiež ani náznakomnesnažila pochopiť mňa a tak sme sa vzájomne „nechápali“ skoro celú dobujej pobytu. Volala sa signora Brugna.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jedno popoludnie prišla signora Brugna na terasua to už som vedela, že bude zle. V tvári mala ten mne už známy výraz,ktorý ma dokonale odrovnal a to ešte ani nestihla povedať, čo vlastnechce. Pristúpila teda k pultu a vraví: „aqua di ribinetto“. Jediné, čosom pochopila, bolo slovo aqua. Tak som sa jej opýtala, či by ju chcelas alebo bez bubliniek. Priala by som vám vidieť tú tvár. Nechápala vôbecnič, čo neveštilo nič dobrého ani pre mňa, lebo to jasne znamenalo, že somnepochopila, čo chce. Stihla som sa ale, v návale emócií, opýtať, či jejbude stačiť pohár aqui alebo chce celú fľašku. Aby som to celé zabila úplne,povedala som jej hneď aj čo ju ten „špás“ bude stáť. Pobúrenie signori Brugnibolo nefalšované. Hlas sa jej začal zvyšovať ako opakovala svoje „aqua dirubinetto“ a moje kolená sa triasli čím ďalej, tým viac.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Spásonosná myšlienka, ako som si myslela, prišlaako blesk z jasného neba. Rubi....., to bude niečo červeného. Rýchlo som rozmýšľala, čo červenéhomám v bare. Otvorila som chladničku, v ktorej boli uložené drobnéfľaštičky s aperitívmi, jedna z nich červenej farby. S nádejouv očiach som ukázala na poličku v chladničke....jej slovánezopakujem, nerozumela som jej vtedy, našťastie, takže by to bolo márne.Každopádne sa našla osoba, ktorá ma zachránila. Bola to iná pani, s ktorousom, práve vďaka anglickému jazyku, vychádzala úplne skvele. Chytila starú dámuokolo ramien, pozrela na mňa a opýtala sa: „čo chcela?“ Zopakovala som tos tým „rubinettom“ a ona sa začala smiať. Signore Brugni som ponúkala pohár vody z vodovodu za 50 centov.

Katka Zelinová

Katka Zelinová

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

často sa pýtam "prečo?" Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu